فروشگاه شبکه سازان

کابل شبکه چیست؟

کابل شبکه چیست؟

در پاسخ به این سوال رایج کابل شبکه چیست؟ با تعریف کابل شبکه کار را آغاز می‌ کنیم.
کابل شبکه به مجموعه سیم‌ هایی از جنس مس یا شیشه گفته می‌ شود که برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات بین کامپیوتر ها و روتر ها و سوییچ‌ ها و شبکه‌ های استورج SAN استفاده می‌ شود. به طور کلی کابل شبکه بین اجزا و مولفه های شبکه ارتباط برقرار می کنند. حال کابل‌ ها رسانه‌ ای هستند که داده‌ ها در آن جریان دارند و اطلاعات از دستگاهی در شبکه به دستگاه دیگری منتقل می‌ شوند.

 لطفاً جهت مطالعه ادامه مطالب 3 دقیقه ای ذیل با ما همراه باشید.

پیشینه کابل شبکه

ایده ارتباطات دیجیتالی در سال ۱۸۴۴ توسط ساموئل مورس و اختراع تلگراف ارائه شد. شاید در نگاه اول کارایی کابل شبکه با آن چه که ما امروز داریم بسیار متفاوت می باشد اما اساساً کار آن ها یکی است. تفاوت مهم کابل ها در سرعت آن‌ ها می باشد. در اواسط قرن ۱۹ در هر ثانیه حداکثر دو یا سه خط و نقطه در تلگراف ارسال می‌ شد. امروزه سرعت کابل های شبکه به بیش از یک گیگابیت رسیده است.

پس از تلگراف، مخترع فرانسوی به نام امیل بودات، ماشین چاپ تلگراف Teletypewriter را ارایه داد. در تلگراف ها از کیبورد و کد پنج بیتی استفاده می‌شد. بهتر است بدانید در تلگرف ها پیام های تلگرافی به صورت مجازی، ارسال و دریافت می‌ شدند. هنوز هم در ارتباطات سریال، از Baud Rate برگرفته از نام Baudot، استفاده می‌ شود.

در سال ۱۹۶۶ توسط شرکت‌ های امریکایی کد های ۷ بیتی که ۱۲۸ کاراکتر را پوشش می‌ داند، ارائه شدند.
حال شرکت IBM کد ASCII را که ۸ بیتی است ارایه داد. این کد ۲۵۶ کاراکتر را پوشش می‌ دهد و به Extended ASCII معروف می باشد.

 نیاز به برقراری ارتباط سریع تر بین کامپیوتر ها در چهل سال اخیر بیشتر احساس می شود. امروزه باید بتوان با سرعت بیشتری این ارتباط را برقرار کرد. حال استاندارد های مختلفی در این زمینه ارائه شده است. برای افزایش سرعت به تجهیزات بهتر و سریع تر سخت افزار های ارتباطی نیاز دارید.

سوکت RJ45

پس از پاسخ به سوال کابل شبکه چیست؟ به معرفی و بررسی انواع کابل های شبکه می پردازیم.
حال به صورت کلی به شباهت‌ ها و تفاوت‌ های این کابل‌ ها اشاره می کنیم. توجه کنید که کابل ها از لحاظ ظاهری، دارای 8 سیم هادی هستند. این کابل ها وظیفه انتقال اطلاعات را بر عهده دارند. معمولاً برای تشخیص بهتر این 8 رشته سیم، آن ها را در رنگ‌ های مختلفی می سازند. مخصوصاً به سوکت‌ های شبکه، سوکت RJ45 را متصل می کنند. از این سوکت ها به صورت استاندارد در تجهیزات شبکه استفاده می‌ شود. بهتر است بدانید این رشته ها دو به دو به هم تابیده شده‌ اند.

کابل شبکه شیلد دار و بدون شیلد

یکی دیگر از نکاتی که قبل از معرفی انواع کابل لن لازم است به آن اشاره شود، بررسی کابل‌ های شیلددار و بدون شیلد می باشد.
همان طور که اشاره شد، در کابل ها 8 رشته سیم به صورت دو به دو، در هم تنیده می شوند.
این ویژگی در تمام کابل‌ های شبکه وجود دارد. برخی از نسل‌ های کابل لن، به صورت شیلد دار (STP) و بدون شیلد (UTP) تولید و عرضه می شوند.
در حقیقت در کابل‌ های شبکه شیلددار، یک روکش مضاعف در درون کابل وجود دارد. این ویژگی باعث می‌ شود که نرخ تداخل سیگنال در کابل لن، کاهش پیدا کند.

راه های ارتباطی با شبکه سازان

دفتر مرکزی: 02166477758

فروشگاه شماره 1: 02166418356

فروشگاه شماره 2: 02166417516

5/5 - (1 امتیاز)
شبکه سازان ایران | فروشگاه تجهیزات شبکه

تلفن پشتیبانی 68215 - ۰۲۱

درباره فروشگاه اینترنتی شبکه سازان

شبکه سازان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه های اینترنتی تجهیزات شبکه در کشور، با بیش از بیست سال سابقه و فعالیت، با گستره‌ای از تجهیزات شبکه ، برای کاربران خود « تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی در حوزه فناوری و تکنولوژی » را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصالت کالا» سه اصل اساسی شرکت شبکه سازان می باشد. همواره با پایبندی و رعایت این سه اصل از نخستین روز تاسیس و افزایش مراکز توزیع در استان تهران، توانسته ایم امکان ارائه خدمات و تحویل کالا در همان روز ثبت سفارش را فراهم آوریم و حوزه‌ های تازه‌ای را در جذب لبخند رضایت بیشتر مخاطبینمان ، فروش تجهیزات و ارائه خدمات اکتیو و پسیو شبکه را به دایره‌ فعالیت خود بیافزاییم.
logo-samandehi
برای استفاده از مطالب شبکه سازان ، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت شبکه سازان است.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.