فروشگاه شبکه سازان

پچ پنل چیست و چه کاربردی در شبکه دارد؟

آشنایی با پچ پنل

در این مقاله می خواهیم به این سوال رایج پچ پنل چیست و چه کاربردی در شبکه دارد؟ پاسخ دهیم.

وظیفه اصلی پچ پنل این است که بین نقاط انتهایی کابل های شبکه و تجهیزات شبکه ای مثل هاب، روتر، … قرار می گیرند.
بهتر است به جای این که مستقیماً کابل های شبکه به این پچ پنل ها وصل کنید، بهتر است این کابل ها را از طریق این پچ پنل ها به این تجهیزات وصل کنید.

به عبارت دیگر وجود این پچ پنل ها به هیچ وجه الزامی نیست. حال استفاده از این پچ پنل ها در شبکه هایی که در طی زمان گسترش و تغییرات پیدا می کنند، کار را برای ما راحت تر می کنند.

لطفاً برای مطالعه ادامه مطالب 3 دقیقه ای ذیل با ما همراه باشید.

شکل ظاهری پچ پنل

پچ پنل قطعه ای مستطیل شکل است که روی آن تعداد مشخصی پورت شبکه وجود دارد. این دستگاه ها دارای انواع مختلفی می باشند مانند 24 پورت، 48 پورت و غیره. با استفاده از این پچ پنل های 24 پورت می توان 24 کابل شبکه را به آن متصل کرد.
بهتر است بدانید در هنگام کابل کشی در هر قسمت از ساختمان می توان چندین سوکت شبکه را در این پچ پنل ها قرار دهیم.
حال ممکن است فعلاً سوکت ها بلا استفاده باشند و هیچ کابلی از طریق آن ها به شبکه متصل نباشد.

کاربرد های پچ پنل

با استفاده از پچ پنل ها می توان در هنگام افزایش کاربر، سوکت های جدیدی را وارد مدار شبکه کنید.
حال متخصصان کابل کشی برای حل این مشکل از پچ پنل ها استفاده می کنند یعنی تمام کابل هایی که به سوکت ها متصل هستند را در یک نقطه که مرکز قرار گیری رک می باشد جمع آوری می کنند، سپس کابل ها را وارد پچ پنل می کنند و در نهایت این کابل ها را شماره گذاری می کنند. با این شماره گذاری می توان در صورت لزوم هر سوکتی را که می خواهند به شبکه وصل شود را با یک کابل کوچک شبکه به سوئیچ متصل کنند.

پچ پنل چیست؟

پچ پنل‌ ها از تعدادی پورت شبکه تشکیل شده‌ اند و در داخل رک قرار می گیرند. حال متناسب با نیاز یک سیستم شبکه و تعداد فعلی و آتی کلاینت‌ ها، ممکن است که تعداد پچ پنل‌ ها در رک اصلی متغیر باشد.
نکته بسیار مهم این است که یک سر تمامی کابل‌ های کشیده شده شبکه در کل ساختمان در نهایت به پچ پنل وارد می شوند و ارتباط‌ های شبکه را شکل می‌ دهند.

موارد استفاده از پچ پنل

اگر پچ پنل نداشته باشید ممکن است این اتفاقات برای شما به وجود بیاید.

  1. وقتی می خواید مستقیماً کلاینت خاصی رو به دلیل خاصی به یکی از Device های اتاق سرور وصل کنید باید حتماً یک کابل مجزایی را برای آن بکشید یا این که با استفاده از Tester سر کابل آن را پیدا کنید.
  2. اگر بخواید به صورت فیزیکی کابل یکی از کلاینت ها رو از سوئیچ بکشید باید به ترتیب اتصال سرور ها و سوئیچ ها رو عوض کنید برای این که به مشکل بر نخورید بهتر است از پچ پنل استفاده کنید.
  3. اگر بخواید سروری رو از روی یک سوئیچ به سوئیچ دیگه ای متصل کنید، باید سراغ پشت رک سرور بروید. احتمالاً پشت رک سرویس پر از گرد و خاک می باشد و به همین دلیل لباس های شما حسابی کثیف می شود.

راه های ارتباطی با شبکه سازان

دفتر مرکزی: 02166477758
 
فروشگاه شماره 1: 02166418356
 
فروشگاه شماره 2: 02166417516
5/5 - (1 امتیاز)
شبکه سازان ایران | فروشگاه تجهیزات شبکه

تلفن پشتیبانی 68215 - ۰۲۱

درباره فروشگاه اینترنتی شبکه سازان

شبکه سازان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه های اینترنتی تجهیزات شبکه در کشور، با بیش از بیست سال سابقه و فعالیت، با گستره‌ای از تجهیزات شبکه ، برای کاربران خود « تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی در حوزه فناوری و تکنولوژی » را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصالت کالا» سه اصل اساسی شرکت شبکه سازان می باشد. همواره با پایبندی و رعایت این سه اصل از نخستین روز تاسیس و افزایش مراکز توزیع در استان تهران، توانسته ایم امکان ارائه خدمات و تحویل کالا در همان روز ثبت سفارش را فراهم آوریم و حوزه‌ های تازه‌ای را در جذب لبخند رضایت بیشتر مخاطبینمان ، فروش تجهیزات و ارائه خدمات اکتیو و پسیو شبکه را به دایره‌ فعالیت خود بیافزاییم.
logo-samandehi
برای استفاده از مطالب شبکه سازان ، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت شبکه سازان است.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.