فروشگاه شبکه سازان

چگونگی پیدایش اینترنت

آشنایی با چگونگی پیدایش اینترنت

 درسال 1961 میلادی تعداد ۴ کامپیوتر در ۲ ایالت مختلف با موفقیت با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. بهتر است بدانید با اضافه شدن واژه نت به طرح اولیه، نام آرپانت (ArpaNet) برای آن منظور شد.

در دهه 1970 میلادی با تعریف پروتکل‌ های جدید تر از جمله TCP  استفاده شد که تا به امروز نیز رواج دارد. امروزه با مشارکت کامپیوتر های میزبان (Host) بیشتر به آرپانت و حتی گسترده شدن آن به برخی نواحی مختلف این طرح فراتر از مرز های ایالات متحده رفت. بهتر است بدانید آرپانت شهرت بیشتری یافت و ایده اینترنت همراه با جزییات بیشتری راجع به شبکه‌ های کامپیوتری مطرح شد. طی سال‌ های پایانی دهه ۱۹۷۰ شبکه‌ های مختلف تصمیم گرفتند که به صورت شبکه‌ ای با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. این شبکه ها آرپانت را به عنوان هسته اصلی انتخاب کردند.

جهت مطالعه ادامه مطالب 3 دقیقه ای ذیل با ما همراه باشید.

شبکه وب چیست؟

در سال 1993 میلادی نام اینترنت را روی این شبکه بزرگ گذاشتند.
ابداع وب یا همان WWW که مخفف World Wide Web (به فارسی:تار جهان‌ گستر) می‌ باشد توسط آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات CERN به خاطر نیاز آن ها به دسترسی مرتب‌ تر و آسان‌ تر به اطلاعات موجود روی اینترنت بود.
در این روش اطلاعات به صورت مستنداتی صفحه‌ ای بر روی شبکه اینترنت قرار می‌ گیرند و به وسیله یک مرورگر وب قابل مشاهده هستند و هم اکنون کارکرد های بسیاری دارند.

موارد استفاده از شبکه های اینترنت | چگونگی پیدایش اینترنت

شبکه جهانی اینترنت مجموعه ای از شبکه های کامپیوتری است که با استفاده از قوانین و پروتکل های خاصی که به آن TCP/IP می گویند از طریق خطوط تلفنی، ماهواره ای و غیره به یکدیگر وصل می شوند.
با استفاده از شبکه های اینترنت می توان اطلاعات و داده ها را به سرعت از یک کامپیوتر به کامپیوتری دیگر در هر جای دنیا انتقال داد.

در دهه های اخیر با تحولات اساسی، رشد بی نظیری به وقوع پیوسته است.
امروزه اینترنت به عنوان یکی از مهم ترین ابزارها، برای انتقال اطلاعات مطرح شد.
این اطلاعات از جوامعی به جامعه دیگری فرستاده می شوند.
در بستر اینترنت کلیه شبکه های کامپیوتری، تلفن ها، ویدئو ها، کنفرانس ها، موبایل ها و غیره می توانند با هم ارتباط داشته باشند.
امروزه در بستر اینترنت این جوامع می توانند با یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند.

راه های ارتباطی با شبکه سازان

دفتر مرکزی: 02166477758

فروشگاه شماره 1: 02166418356

فروشگاه شماره 2: 02166417516

5/5 - (1 امتیاز)
شبکه سازان ایران | فروشگاه تجهیزات شبکه

تلفن پشتیبانی 68215 - ۰۲۱

درباره فروشگاه اینترنتی شبکه سازان

شبکه سازان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه های اینترنتی تجهیزات شبکه در کشور، با بیش از بیست سال سابقه و فعالیت، با گستره‌ای از تجهیزات شبکه ، برای کاربران خود « تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی در حوزه فناوری و تکنولوژی » را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصالت کالا» سه اصل اساسی شرکت شبکه سازان می باشد. همواره با پایبندی و رعایت این سه اصل از نخستین روز تاسیس و افزایش مراکز توزیع در استان تهران، توانسته ایم امکان ارائه خدمات و تحویل کالا در همان روز ثبت سفارش را فراهم آوریم و حوزه‌ های تازه‌ای را در جذب لبخند رضایت بیشتر مخاطبینمان ، فروش تجهیزات و ارائه خدمات اکتیو و پسیو شبکه را به دایره‌ فعالیت خود بیافزاییم.
logo-samandehi
برای استفاده از مطالب شبکه سازان ، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت شبکه سازان است.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.