فروشگاه شبکه سازان

زندگی بدون اینترنت چگونه خواهد بود؟

امروزه زندگی بدون اینترنت چگونه خواهد بود؟

در این مقاله می خواهیم به این سوال رایج زندگی بدون اینترنت چگونه خواهد بود؟ پاسخ روشنی را بدهیم.

این روز ها تصور زندگی بدون اینترنت دشوار است. البته هنوز هم خیلی از افراد در سراسر جهان بدون وابستگی به اینترنت بزرگ می‌شوند. حال آنچه مسلم است فراگیر شدن اینترنت در زندگی‌ های روزمره امروزی می باشد.
اینترنت به گونه ای از جزء جدایی‌ ناپذیر از زندگیمان تبدیل شد‌ه‌ است.

حال می خواهیم به سادگی هر چه تمام‌ تر اینترنتی که امروزه در دسترس داریم و به‌ کار می‌گیرم را تفسیر کنیم.
حال برای این تفسیر باید بگوییم که جهان را مانند کلاسی در نظر بگیرید که در آن مدام در حال تبادل نوشته با یکدیگر هستیم.
به‌ راستی زندگی ما بدون این داد و ستد و نوشته ها چطور خواهد‌ بود؟
جامعه امروز چطور زندگی خواهد کرد اگر یک باره اینترنت از میان برداشته‌ شود؟

جهت مطالعه محتوای 5 دقیقه ای ذیل با ما همراه باشید.

آیا می توان بدون اینترنت زندگی کرد؟

ساده‌ ترین روش پاسخ به سوال زندگی بدون اینترنت این است که به سال‌ های قبل از همه‌ گیر‌شدن اینترنت مراجعه کنیم.
حال به دهه ۱۹۹۰ که خطوط تلفن فقط ثابت بود و به جای سی‌ دی از نوار‌ های VHS  استفاده می کردیم، باز می گردیم.
اما این واقعیت تاریخی به درستی پاسخ این پرسش را نمی‌ دهد.
 زیرا که آن‌ زمان نمی‌‌ دانستیم از داشتن چه امکاناتی فارغ هستیم و بر عکس حالا، اینترنتی وجود نداشت که آن‌ چنان ما را در دنیای خود رخنه کند. حال زندگی بدون اینترنت دشوار می باشد. تصور دنیای امروز بدون اینترنت، مانند تصور لندن در سال‌ های ۱۸۴۰ بدون نیروی بخار و نیویورک در دهه‌ ۱۹۳۰ بدون آسانسور و لس‌ آنجلس در دهه‌ ۱۹۷۰ بدون ماشین می باشد.

چگونگی تغییر زندگی با وجود اینترنت

اینترنت به میزان قابل‌ ملاحظه‌ ای درک فرهنگی ما از صبر و حوصله را دچار تغییر کرده‌ است. بدون اینترنت، آن لذتی را که وقتی چیزی که دنبالش هستیم بلا درنگ پیدا می‌ کنیم را از دست می دهیم.
با وجود اینترنت به سرعت پاسخ‌ های آنلاین را می‌یابیم و در مدت زمان کمی کالای مورد‌ نظرمان را دریافت می‌ کنیم.
پس با وجود اینترنت، صبر و انتظار عملاً از بین رفته‌ است.

قبل از همه‌ گیر شدن اینترنت، استقبال‌ کنندگان از این فناوری در هفته کمتر از یک ساعت بود.
امروزه افراد بیشتر زمانشان را به‌ وقت‌ گذراندن در فضای آنلاین اختصاص می‌ دهند.
حال ۸۵ درصد آمریکایی‌ ها از اینترنت استفاده می‌کنند. یک پروفسور دانشگاه ام‌ آی‌ تی که بر روی رفتار‌ های آنلاین افراد تحقیق می‌کند، بر این باور است که داشتن اینترنت در جیب‌ هایمان، به شدت بر نحوه‌ ایجاد روابط ما تاثیر گذاشته‌ است.
او به مقاله‌ اخیر منتشر‌شده از دانشگاه میشیگان اشاره می‌ کند که بنا بر تحقیقات مستمر انجام گرفته از گذشته تا کنون، همدلی افراد با یکدیگر طی ۳۰ سال گذشته به میزان ۴۰ درصد کاهش یافته‌ است.

تاثیرات زندگی بدون اینترنت

زندگی بدون اینترنت ما را به‌ شدت تحت‌ تاثیر قرار می‌ دهد. گذشته از این‌ که نوجوانان از این‌ که نمی‌ توانند به اکانت‌ های شبکه اجتماعی‌ شان لاگین کنند فریاد خواهند کشید.
درجه‌ تاثیر گذاری این مساله، به شدتِ وابستگی ما به اینترنت بستگی دارد.
برخی از ما خیلی کم از اینترنت استفاده می‌ کنیم، در حالی‌ که برخی دیگر به ندرت ارتباط با اینترنت را قطع می‌ کنند به گونه ای که برای این دسته از افراد زندگی بدون اینترنت مانند داشتن یک زندگی دیگر است.

برقراری ارتباط در بستر اینترنت

از لحاظ برقراری ارتباط با دیگران می‌ توان گفت که بشر امروز بیشتر از هر زمان دیگری از اینترنت برای ایجاد ارتباط استفاده می‌ کند. بنابر‌این بدون اینترنت، روش‌ های ارتباطی ما باید تغییر کند. قطعاً از دود به‌ عنوان سیگنال استفاده نخواهیم‌ کرد، اما نامه‌ های کاغذی جای ایمیل‌ ها را خواهند گرفت و تلفن شکافی را که پیام‌ های فوری، چت و شبکه‌ های اجتماعی ایجاد کرده است پر خواهد‌ کرد. افزایش نامه‌ های ارسال‌ شده و مکالمات تلفنی به نفع ارائه‌ دهندگان خدمات پستی و شبکه های تلفنی خواهد‌ بود، در حالی‌ که آنچه درباره‌ اینترنت همیشه به آن عشق می‌ورزیم، رایگان بودن برقراری ارتباط است. پس به استفاده از کاغذ و قلم و استمپ و مکالمه تلفنی با دوستان و اطرافیان باز‌ خواهیم‌ گشت.

مهم‌ تر از همه می‌ توان گفت زندگی به سرعت نرمال خود بر می‌گردد، نه سرعت اینترنت باند پهن!
به‌ راحتی می‌ توان دید که اینترنت سرعت زندگی و کل دنیا را افزایش داده است به همین دلیل سریع تر ارتباط برقرار می‌ کنیم سپس سریع‌ تر خرید و فروش انجام می دهیم و سریع‌ تر به اطلاعات مورد‌ نظرمان دست پیدا می‌ کنیم.
پس با این حساب، بدون اینترنت زندگی سرعت بسیار کندتری نسبت به امروز از منظر کسب‌ و‌ کار و روابط اجتماعی پیدا خواهد‌ کرد و چنین کاهشی در سرعت پردازش، ما را متحیر می‌ سازد.

تاثیر اینترنت در کسب و کار

تقریباً تمامی کسب‌ و‌ کار‌ های امروزه به‌ گونه‌ ای به اینترنت وابسته می باشند.حال چه کسب‌ و‌ کار کوچک و ساده و چه یک فروشگاه اینترنتی بزرگ و پیچیده باشد.
بنابراین پیش‌ بینی نتایج محرومیت از اینترنت بر روی کسب‌ و کار‌ ها آن‌ قدر سخت و دشوار نیست. احتمالاً اقتصاد دنیا با رکود مواجه خواهد‌ شد، بورس بازار جهانی صدمه خواهد دید، میلیون‌ ها بیزینس متزلزل خواهند‌ شد و تاثیر آن بر روی کسب‌ و‌ کار‌ هایی که اساس آن با اینترنت است به شدت چشمگیر خواهد بود.

البته در کنار این معایب، اینترنت مزایایی نیز به‌ همراه خواهد داشت، از جمله این که مصرف‌ کنندگان مجبور خواهند‌ شد محصولات و تولیدات محلی را خریداری کنند. این کار موجب توانگر ساختن مغازه‌ ها و فروشگاه‌ های محلی و پایدار ساختن اقتصاد محلی می‌ شود. از دست‌ دادن مشاغل وابسته به اینترنت برای افراد، از دیگر تاثیرات مخرب از دست دادن اینترنت می باشد. البته مشاغلی مانند کار در سوپر‌ مارکت‌ ها و فروشگاه‌ های محلی و همین‌ طور مشاغلی که به اینترنت وابستگی ندارند به شدت متقاضی پیدا خواهد‌ کرد و سر به دست‌ آوردن آن فرصت شغلی جنگ خواهد شد!

اینترنت چیست؟

در کل اینترنت یک پیشرفت تکنولوژی است که قرن ۲۱ را دچار تحول عظیم کرده است. حال روش زندگی، کسب‌ و کار و تعاملات ما را تغییر داده‌ است و قطعاً با گذشت زمان تغییرات بزرگ‌ تری نیز ایجاد خواهد‌ شد. با این‌ که از دست‌ دادن اینترنت بسیار احتمال ضعیفی دارد، اما به شرطی در طول این قرن‌ ها نشان داده است که اینترنت قدرت انطباق‌ پذیری بسیار بالایی دارد و با شرایط جدید خود را وفق می‌ دهد. قطعاً افرادی که با اینترنت بزرگ شده‌ اند، زندگی بدون آن را نمی‌ توانند به‌ راحتی تحمل کنند، هر چند بسیاری از ما تجربه زندگی بدون اینترنت را نیز در طول عمر خود داشته‌ ایم و زنده مانده‌ ایم!

راه های ارتباطی با شبکه سازان

دفتر مرکزی: 02166477758

فروشگاه شماره 1: 02166418356

فروشگاه شماره 2: 02166417516

5/5 - (1 امتیاز)
شبکه سازان ایران | فروشگاه تجهیزات شبکه

تلفن پشتیبانی 68215 - ۰۲۱

درباره فروشگاه اینترنتی شبکه سازان

شبکه سازان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه های اینترنتی تجهیزات شبکه در کشور، با بیش از بیست سال سابقه و فعالیت، با گستره‌ای از تجهیزات شبکه ، برای کاربران خود « تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی در حوزه فناوری و تکنولوژی » را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصالت کالا» سه اصل اساسی شرکت شبکه سازان می باشد. همواره با پایبندی و رعایت این سه اصل از نخستین روز تاسیس و افزایش مراکز توزیع در استان تهران، توانسته ایم امکان ارائه خدمات و تحویل کالا در همان روز ثبت سفارش را فراهم آوریم و حوزه‌ های تازه‌ای را در جذب لبخند رضایت بیشتر مخاطبینمان ، فروش تجهیزات و ارائه خدمات اکتیو و پسیو شبکه را به دایره‌ فعالیت خود بیافزاییم.
logo-samandehi
برای استفاده از مطالب شبکه سازان ، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت شبکه سازان است.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.